دی متیل فرمامید(DMF)

14628626-2017-12-17-9-11-4

دی متیل فرمامید یک ترکیب ارگانیک با فرمول (CH3) 2NC (O) H است. به طور معمول به صورت DMF (اگرچه این اولیه برای دی متیل فوران و یا دی متیل فومارات استفاده می شود)، این مایع بدون رنگ با آب و اکثر مایعات آلی می تواند مخلوط شود. DMF یک حلال معمول برای واکنش های شیمیایی است. دی متیل فرمالید بی بو است، در حالیکه نمونه های فنی یا تخریب شده به دلیل ناخالصی از دی متیل آمین اغلب دارای بو  هستند. ناخالصی های تخریب دی متیل آمین را می توان با انجماد نمونه های تجزیه شده با گاز بی اثر مانند آرگون و یا سونیک کردن نمونه های تحت فشار کاهش یافته حذف کرد. به عنوان نام آن نشان می دهد، این مشتق از فرمامید، آمید اسید فرمیک است. DMF یک حلال پروتئینی قطبی (هیدروفیل) با نقطه جوش بالا است. این تسهیلات واکنشی را دنبال می کند که مکانیسم های قطبی مانند واکنش های SN2 را دنبال می کند.

دی متیل  فرمالید (DMF)یک حلال پروتئینی قطبی بسیار عالی است که با آب و با اکثر حلال های آلی مخلوط می شود. این در انواع کاربرد های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. DMF یک مایع روشن با نقطه جوش بالا است. DMF به  عنوان تخریب زیستی محسوب می شود، اما با استنشاق یا جذب پوست سمی است. DMF با واکنش دی متیل آمین و مونوکسید کربن (فرآیند تک مرحله ای) تولید می شود.

کاربردها و ویژگی های دی متیل فرمامید(DMF)

این ماده دارای بوی کمی است. خصوصیات حلال DMF به ویژه از نظر مقاومت دی الکتریک بالا، ماهیت اپروتیک حلال، دامنه وسیع مایع و نوسان پذیری بسیار جذاب است. این ماده اغلب برای واکنش های شیمیایی و سایر برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به قدرت بالایی دارند. این محصول به عنوان حلال جهانی شناخته شده است. حلالیت بالا پلی آکریلونیتریل در DMF همراه با جاذب خوب DMF در آب DMF یک حلال ترجیحی برای تولید الیاف اکریلیک است.  یکی دیگر از کاربردهای مهم استفاده از DMF به عنوان یک حلال برای پوشش های پلی اورتان بر روی چرم و پارچه های مصنوعی است. پلیمرهای مانند پلی وینیل کلرید، کوپلیمرهای وینیل کلرید و وینیل استات و برخی از پلی آمید نیز به راحتی در DMF حل می شوند. DMF نیز در فرمولاسیون مبتنی بر اپوکسی استفاده می شود. صنعت داروسازی با استفاده از DMF به عنوان یک حلال واکنش و کریستالیزاسیون به علت پارامترهای استحقاق آن است.

صنعت داروسازی با استفاده از DMF به عنوان یک حلال واکنش و کریستالیزاسیون به علت پارامترهای استحقاق آن است. در صنعت پتروشیمی DMF برای تمیز کردن استیلن از اتیلن و بوتادین از جریانهای C4 استفاده می شود. همچنین برای جداسازی آروماتیک ها، که به راحتی توسط DMF از طریق هیدروکربن های آلاینده حل می شود. این الیفات ها در روغن های معطر استفاده می شوند. با توجه به حلالیت بالا SO2 در DMF، جریان احتراق اگزوز از سوخت های حاوی گوگرد بالا می تواند با بازیافت CO2 بازیافت شود. فلوهای باقی مانده غیر آلی و ارگانیک در DMF بسیار محلول هستند؛ به همین دلیل این حلال به عنوان یک تمیزکننده مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال برای تمیز کردن قطعات گرم کن . DMF نیز به عنوان رنگ پوست صنعتی استفاده می شود. این حلالیت بالا مواد معدنی همچنین منجر به استفاده از DMF در تولید خازن های ولتاژ بالا می شود. DMF همچنین به عنوان حامل برای جوهر و رنگ در برنامه های مختلف چاپ و فیبر استفاده می شود. DMF به عنوان یک حلال، معرف و کاتالیزور در شیمی آلی مصنوعی به طور گسترده ای استفاده می شود. پردازش شیمیایی کشاورزی ،الیافHtf ، پردازش دارویی پردازش نفت یا گازپردازش پلیمرحلال های فرآوری شده.

یگر محصولات : بوتیل استات

فروش دی متیل فرمامید(DMF)

دی متیل فرمامید(DMF) در بشکه های ۲۵۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *