آنتی اکسیدان TBHQ

آنتی اکسیدان TBHQ

تاریخچه شناسایی آنتی اکسیدان‌ها بر می‌گردد به اوایل قرن‌های ۱۹ و ۲۰ که کارشناسان علوم پزشکی به بحث و تبادل در مورد آنها پرداخته‌اند و اما TBHQ  چیست؟

بنا به تعریف رسمی موسسه ملی بهداشت عبارتست از یک پودر کریستالی  سفید رنگ تا قهوه‌ای که بوی بسیار کمی دارد  و در آب محلولیت بالایی دارد که در واقع به عنوان آنتی اکسیدان در غذا و لوازم آرایشی و به عنوان یک تثبیت کننده شیمیایی استفاده می‌شود و همچنین به‌عنوان یک عنصر بی اثر در برخی از حشره‌کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک افزودنی غذایی، شماره E آن E319 است.

آنتی اکسیدان‌ها بطور طبیعی در بعضی غذاها مانند چربی ها و روغن‌های پردازش شده مانند روغن کلزا، گوشت ماهی‌ها، غذاهای غیر آلی، نوشیدنی‌های غیر الکلی و شیرسویا، زغال اخته یافت می‌شود در واقع بدن انسان به مصرف آنتی اکسیدان‌ها وابسته است که می توان با گنجاندن غذاهای گیاهی در برنامه غذایی این ماده را برای بدن تامین کرد هر چند این ماده در محصولات گوشتی و ماهی‌ها نیز وجود دارد ولی مقدار آن در غذاهای گیاهی به نسبت بیشتر می‌باشد.

انواع آنتی اکسیدان‌ها:

ویتامین C : یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که فواید زیادی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم برای بدن دارد.

ویتامین E: یک ویتامین مهم برای بدن می‌باشد که روند پیری را به تاخیر می اندازد و در محصولاتی مانند تخم آفتاب گردان، بادام، فندق، جوانه‌ی گندم، انبه، روغن آووکادو، کدو حلوایی، کیوی وجود دارد.

فلاونوئیدها: یک مجموعه از آنتی اکسیدان‌ها می باشد که اثرات سودمندی برای بدن دارد و در همه ی غذاهای گیاهی وجود دارد.

کاربرد آنتی اکسیدان TBHQ

نگهدارنده غذا
در غذاها، TBHQ به عنوان یک نگهدارنده برای روغن های گیاهی غیر اشباع و بسیاری از چربی های خوراکی حیوانی استفاده می شود. این باعث تغییر رنگ در حضور آهن نمی شود و عطر و طعم یا بوی ماده ای را که آن را اضافه می کند تغییر نمی دهد. این می تواند با دیگر نگهدارنده ها مانند هیدروکسی بوتیل آنیزول (BHA) ترکیب شود. این محصول به طیف گسترده ای از غذاها اضافه می شود، با بالاترین حد (۱ گرم / کیلوگرم) مجاز برای ماهی های یخ زده و محصولات ماهی. مزیت اصلی آن افزایش عمر نگهداری محصول است.

دیگر کاربردها:
در عطر، آن را به عنوان ثابت کننده برای کاهش نرخ تبخیر و بهبود ثبات استفاده می شود.
از لحاظ صنعتی به عنوان یک تثبیت کننده برای جلوگیری از اتوکلاو شدن پراکسید های آلی استفاده می شود.
این به عنوان یک آنتی اکسیدان در بیودیزل مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین به لاک ها، لاک ها، رزین ها و افزودنی های نفتی اضافه شده است.

فروش آنتی اکسیدان TBHQ:

TBHQ  در بسته بندی‌های ۲۵ کیلویی محصول کشورهای هند و آلمان موجود می‌باشد برای اطلاع از قیمت و نحوه‌ی سفارش این محصول با شماره‌های موجود در بالای همین صفحه تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *