سیلیکون دی اکساید

سیلیکون دی اکساید

سیلیکون دی اکساید که همچنین به عنوان سیلیس شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی است که اکسید سیلیکون است. این ترکیب از زمان های قدیم شناخته شده است و در طبیعت سیلیس به عنوان کوارتز یافت می شود. در چند سال گذشته سیلیس به یک افزودنی معمول در تولید مواد غذایی تبدیل شده است.

هنگامی که سیلیکون با اکسیژن ارتباط دارد، یک ترکیب به نام سیلیکون دی اکسید Sio2 ایجاد می کند.  نام های دیگر سیلیکون دی اکسید: اروزیل، کوارتز, سیلیکا, اکسید سیلیکیک، اکسید سیلیس بلوری, ضد کلوخه، E551 است.

دی اکسید سیلیکون اغلب به شکل کوارتز شناخته می شود. به طور طبیعی در آب، گیاهان، حیوانات و زمین یافت می شود. پوسته زمین ۵۹ درصد سیلیکا است. این مقدار بیش از ۹۵ درصد از سنگ های شناخته شده در این سیاره را تشکیل می دهد. هنگامی که شما در ساحل می نشینید، دی اکسید سیلیکون به شکل شن و ماسه است که بین انگشتان شما قرار دارد. حتی در بافتهای بدن انسان نیز به طور طبیعی یافت می شود. اگرچه معلوم نیست که نقش آن چه نقش مهمی دارد، تصور می شود که از مواد مغذی ضروری بدن ما هست.

کاربردها و خصوصیات سیلیکون دی اکساید 

همانطور که گفته شد دی اکسید سیلیکون به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان یافت می شود،

از قبیل: سبزیجات سبز برگ سبز

چغندر

فلفل دلمه ای

برنج قهوه ای

جو

یونجه

اروزیل به بسیاری از غذاها و مکمل ها اضافه می شود. به عنوان یک افزودنی مواد غذایی در صنایع غذایی استفاده میشود. در مکمل ها، آن را برای جلوگیری از چسبندی مواد تشکیل دهنده ی مکمل استفاده میکنند. همانند بسیاری از مکمل های غذایی، مصرف کنندگان اغلب نگرانی هایی را در مورد دی اکسید سیلیکون به عنوان یک افزودنی دارند. با این حال، مطالعات متعدد نشان می دهد هیچ دلیل برای این نگرانی ها وجود ندارد.

 دی اکسید سیلیکون برای استخوان های ضعیف، سکته مغزی، بیماری آلزایمر، ریزش مو، بیماری های قلبی و افزایش قدرت استخوان استفاده می شود. علاوه بر این، این ترکیب می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را در طول زندگی کاهش دهد.

محصولات مختلف شامل دی اکسید سیلیکون هستند و علت آن استفاده از سیلیکون دی اکساید در صنایع مختلف است.

تعدادی از محصولات و صنایع که در آنها از سیلیکون دی اکساید استفاده شده است عبارتند از:

 مکمل ها (مانند مجتمع سیلیس و شامل “مواد دیگر” در لیست مواد از مکمل ها) • تونر های چاپگر  • پلاستیک • محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله خمیر دندان • حشره کش ها  • پاک کننده ها.

فروش سیلیکون دی اکساید

سیلیکون دی اکساید در کیسه های ۱۰ کیلوگرمی  آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

 

دیگر محصولات : کربن فعال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *