ستیل پالمیتات

gincol-cp-cetyl-palmitate-500x500

ستیل پالمیتات مشتق شده از اسید پالمیتیک و ستیل الکل است. این ماده به صورت جامد موم سفید، مولکول اصلی اسپرماتس است، مومی بسیار ارزشمند در جمجمه نهنگ است.  ستیل پالمیتات جزء برخی از نانوذرات لیپید جامد است. مرجان های سنگی که صخره های مرجانی را تولید می کنند، حاوی مقادیر زیادی از موم ستیل پالمیتات در بافت های خود هستند که ممکن است بخشی از آنتی بیوتیک باشند.

این ماده دارای فرمول شیمیایی  C۳۲H۶۴O۲  هست.ستیل پالمیتات نامحلول در آب و محلول در روغن ها است.

سیتیل پالمیتات یک عامل شفاف کننده است که باعث تشدید تشکیل امولسیون می شود. استرادياسيون اسيد چرب و الکل چربي از طريق ستیل پالميتات به دست مي آيد. کرم های ساخته شده با ستیل پالمیتات بسیار جمع و جور هستند و احساس پوستی دلپذیری را القا می کنند. به خصوص افرادی که به موم زنبور حساس هستند یک جایگزین خوب در ستیل الکل دارند. ستیل پالمیتات نوعی موم با توجه بالا به علت تضعیف آن در شرایط آزمایشگاهی و پایین بودن میزان سمیت در مقایسه با سایر انواع موم است.

 ستیل پالمیتات توسط استیر سازی الکل استیل با اسید پالمتیک در یک سیستم بدون حلال ساخته شد. واکنش ها با استفاده از لیپاز لیپوزوم RM IM تجاری به عنوان کاتالیزور انجام شد. سرعت تقطیر (۱۸۰، ۴۸۰ و ۷۲۰ دور در دقیقه)، دما (۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۸۷ درجه سانتیگراد)، میزان کاتالیزور (۰٫۵، ۱٫۰ و ۱٫۵ درصد وزنی مربوط به جرم بستر) و نسبت الکل: مولی اسید ( ۰٫۵: ۱، ۱: ۱ و ۲: ۱) مورد بررسی قرار گرفت و بهترین شرایط واکنش به دست آمد ۴۸۰ دور در دقیقه، ۷۰ درجه سانتی گراد، ۱٫۰ درصد آنزیم و نسبت ۱: ۱M بود. یک مدل سینتیک جدید مبتنی بر مکانیزم بی اختیاری تصادفی متوالی پیشنهاد شد و با داده های تجربی همخوانی خوبی داشت.

علاوه بر این، این مدل برای پیش بینی های جنبشی با عدم قطعیت کوچک مناسب است. کاتالیزور بازیافت شد و پایداری خوبی را نشان داد؛ زیرا پس از ۱۵ بار استفاده مجدد، تنها ۶٫۸٪ کاهش یافت.

 سدیم پالمیتات با نام های دیگر خوانده میشود: پالمیتیت ، هگزادسیل پالمیتات، هگزادسیل هگزادکانو، اسید پالمیتیک پالمیتیل استر

 کاربردها : در لوازم آرایشی و دارویی برای اثرات خفیف کننده در کرم های آرایشی و همچنین کرم های ضد عفونی پیدا می کند.

مشخصات فنی ظاهر:  رنگ سفید بوی بد

 حداکثر نقطه ذوب، ° C: 43 – 47

نام شیمیایی: Cetyl Palmitate سدیم پالمیتات

 ستیل پالمیتات که از استرهای موم اسید پالمتیک هست مورد استفاده در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی است.

این ماده ممکن است مورد استفاده برای غلظت، تولید امولسیون ویسکوز، ثبات و اضافه کردن بافت به امولسیون استفاده شود.

این ماده به عنوان یک ضخیم کننده و نرم کننده در لوازم آرایشی استفاده می شود.

دیگر محصولات : تیمول

فروش ستیل پالمیتات

ستیل پالمیتات در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *