رنگ کارامل

Gooey-Caramel

رنگ کارامل یکی از قدیمی ترین و رنگ آمیزی گسترده ای از مواد غذایی است. اگر چه به نظر می رسد طبیعی است، رنگ کارامل مثل شیرینی های آب نبات نیست. چهار نوع رنگ آمیزی کارامل وجود دارد. رنگ کارامل مواد غذایی محلول در آب است. این کار با حرارت دادن کربوهیدرات ها، به طور کلی در حضور اسیدها، قلیائیت ها یا نمک ها، در فرآیندی به نام کاراملیزه انجام می شود.

این ماده بیشتر از آبنبات کارامل کاملا اکسید شده است و دارای بوی شکر سوخته و طعم تلخ است. رنگ آن از زرد کم رنگ به کهربا تا قهوه ای تیره است. رنگ کارامل یکی از رنگ های طبیعی است.

هنگامی که کارامل رنگ در غلظت های معمول مورد نیاز برای رنگ آمیزی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی هیچ تاثیر معنی داری بر مشخصات طعم محصول نهایی ندارد.

رنگ کارامل یک عطر و طعم نیست، بلکه یک عامل رنگ آمیزی است و فقط به دلیل طعم و مزه قند سوخته آن به عنوان یک عامل طعم دهنده استفاده می شود. رنگ کارامل حاوی مقادیری از ۴-MEI (یا ۴ متیل ایمیدازول) است . سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز نتیجه گیری می کند که رنگ کارامل در ایمنی است.

کاربردهای رنگ کارامل

استفاده از رنگ کارامل به عنوان افزودنی مواد غذایی در صنعت آبجو در قرن نوزدهم اولین نمونه ثبت شده آن تولید و استفاده در مقیاس وسیع است. امروزه رنگ کارامل در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های تجاری مانند آب نبات، آبجو، نان قهوه ای، نان، شکلات،کوکی ها، قطره سرفه و مشروب مانند براندی، رم و ویسکی یافت می شود. شکلات، سس ها، شیرینی ها و پوشش ها، چیپس سیب زمینی، مخلوط دسر، دونات، ماهی و سیب زمینی سرخ شده، دسرهای یخ زده، نگهدارنده میوه، قرص گلوکز، سس، بستنی، ترشی، نوشابه ها (به ویژه کول ها) و غیره از سایر موارد استفاده هستند. رنگ کارامل برای استفاده در غذا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما محدودیت های کاربرد و استفاده از آن بر اساس کشور متفاوت است. این ماده هم چنین در برخی از لوازم آرایشی و غیر غذایی استفاده می شود.

دیگر محصولات : کلودیفایر

فروش رنگ کارامل

 رنگ کارامل در گالن های ۲۰ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول رنگ کارامل مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *